Kariyerinde Atılım yap
Dış Ticaret Uzmanlığı Sertifika Programı

Dış Ticaret Uzmanlığı Sertifika Programı

EĞİTİMİN AMACI : 

Program, katılımcılarını gümrük ve dış ticaret mevzuat ve uygulamaları hakkında bilgilendirmeyi, örnek uygulamalar ile karmaşık sorunları çözebilecek kapsamlı bir anlayış kazandırmayı, dış ticaret işlemlerinin süreçlerinde gerekli olan bilgileri ve temel uygulamaları öğretmeyi amaçlamıştır.
 
PROGRAM KİMLERE YÖNELİKTİR?
•  Dış ticaret konusunda uzmanlaşmak isteyen ve bu alanda deneyimi olmayan üniversite mezunu.
•  İthalat ve ihracat işlemlerinde deneyime sahip olup, uzmanlığını daha geliştirmek isteyen.
•  Başka sektörlerde de çalışıp ancak dış ticaret alanında bilgi sahibi olmak isteyen.
•  Gümrük Müşavirliği mesleğine ilk adımı atmak isteyen.
•  Bağımsız denetim şirketlerinde kariyer planlayan.
•  Başka şirketlerde çalışan ancak dış ticaret alanında bilgi sahibi olmak isteyen adaylara yönelik olarak hazırlanmıştır.
 

EĞİTİM TARİHİ VE SÜRESİ :

12 Mart 2022 - 65 saat - Cumartesi ve Pazar günleri - 10:00 - 18:00 (Eğitim 8 hafta sürecektir)

EĞİTİM YÖNTEMİ :

Derslerin tamamı sanal sınıfımızda, ZOOM üzerinden canlı dersler şeklinde yapılacak olup, dilediğiniz yerden katılım sağlayabilirsiniz.

Yoklamalar, sistem üzerinden takip edilecek olup; eğitimde % 80 devam zorunluluğu olacaktır.

Bu eğitimi başarı ile tamamlayan kursiyerlere; E-Devlet üzerinden sorgulanabilen "Resmi Sertifika" verilecektir. 

PROF. DR. NEVZAT SAYGILIOĞLU

11974 yılında Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nden mezun oldu. 1986-1993 yılları arasında Gelirler Genel Müdürlüğü’nde Daire Başkanı ve Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı. 1994-1997 yılları arasında Hazine ve Dış Ticaret Müsteşar Yardımcılıkları ve Hazine Müsteşar Vekili olarak görevini sürdürdü. 1997-1999 arasında Maliye Bakanlığı Gelirler Genel Müdürü olarak görev yaptı. Ardından 1999-2000 yıllarında Turizm Bakanlığı Müsteşarı olarak çalıştı. Bürokrasideki son görevini de 4 yıl süreyle Gümrük Müsteşarı olarak yürüttükten sonra akademik hayata geçti.

Nevzat SAYGILIOĞLU, bürokrasideki görevi sırasında; 1986 yılında Gazi Üniversitesi’nden Maliye (Mali Hukuk Ana Bilim Dalı) Bölümünden Doktora ve 1989 yılında Ankara Üniversitesi’nden Doçent unvanı aldı. 2004 yılının ikinci yarısından itibaren de Gazi Üniversitesi İİBF maliye Bölümü’ne Profesör olarak atandı. 10 yıl kadar bu Üniversitede çalışan Nevzat Saygılıoğlu, 2014 yılının sonunda Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesine öğretim üyesi olarak geçmiş olup “Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölüm Başkanı” olarak görevini sürdürmektedir.

Görevi sırasındaki çeşitli kuruluşlar ve yayın organları tarafından 5 kez “Yılın Bürokratı” seçildi. SAYGILIOĞLU, 2003 yılında “Etkin Devlet: Kurumsal Bir Tasarım ve Politika Önerisi” adlı ortak çalışmasıyla Sabancı Üniversitesi “Dilek Sabancı Araştırma Yarışması” birincilik ödülünü aldı.

Son 17 yıldaki akademik çalışmalarında ağırlıklı olarak dış ticaret ve gümrük derslerini veren Nevzat SAYGILIOĞLU, Ankara ve İstanbul’da çeşitli özel sektör kuruluşlarında da görevler üstlenmektedir.

Çeşitli Konularda kendi adına ve ortak yayımlanmış 10 kitabı, yüzlerce makalesi bulunan Nevzat SAYGILIOĞLU, iyi derecede Fransızca ve orta derecede İngilizce bilmektedir.

DOÇ.DR. NESLİHAN TURGUTTOPBAŞ

ODTÜ İşletme Bölümünde Lisans eğitimini tamamladıktan sonra 1993 yılında Bayındır Holding’de Finansman sorumlusu olarak göreve başladı. Bu görevinde bilanço, gelir gider tablosu ve nakit akımı tablosu dahil olmak üzere, finansal tabloların hazırlanması ve vergi mevzuatı tecrübesi kazandı. 1996 yılında Türk Eximbank’da uzman yardımcısı olarak göreve başladı ve yine ODTÜ İşletme Bölümünde Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. Türk Eximbank’da gerek dış ticaret mevzuatı ve gerekse dış ticaretin finansmanı ile ilgili olarak sorumluluk alarak, 1998 yılında Finansman Müdür Yardımcısı ve 2001 yılında Finansman Müdürü olarak görevlendirildi. Bu dönemde Gazi Üniversitesi’nde Muhasebe ve Finansman Doktoru unvanını aldı. 2011 yılında bankadan ayrılarak Atılım Üniversitesi’nde Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü’nde Yardımcı Doçent olarak göreve başladı. 2018 yılında Finansman dalında Doçentlik ünvanı aldı. Halen aynı bölümde uluslararası ticaret, kambiyo mevzuatı ve uluslararası finans konularında dersler vermeye devam etmektedir.

NURCAN ÖZYAZICI SUNAY

İlk, orta ve lise tahsilini Ankara’da tamamlamış; Orta Doğu Teknik Üniversitesi Matematik Bölümünden 1985 yılında mezun olmuştur. Daha sonra Anadolu Üniversitesi Kamu Yönetimi bölümü ön lisansı ve Atılım Üniversitesinde İşletme Yüksek Lisansını  tamamlamıştır.

1985 yılında  özel bir şirkette Programcı olarak iş hayatına başladıktan sonra,  1986 yılında  Maliye ve Gümrük Bakanlığında Programcı olarak  başlamıştır. Maliye ve Gümrük Bakanlığı,   Gümrük Müsteşarlığı ve Gümrük ve Ticaret Bakanlığı adı altında   teşkilatlanan kurum bünyesinde Bilgi İşlem ve Haberleşmeden sorumlu Daire Başkanlıklarında sırasıyla Programcı, Çözümleyici, BİM Müdürü, Başkan Yardımcısı görevlerinden sonra 13 yıl Başkanlık görevini yürütmüştür. Bu süreler içerisinde; Türkiye’de başarıyla tamamlanan ilk e-devlet projesi olan Gümrük İdaresinin Modernizasyonu Projesinde proje yöneticiliği yapmıştır. Proje kapsamında BİLGE Gümrük Otomasyon Yazılımının realize edilmesi aşamasında teknik çalışmalara bizzat katılarak, teknik yöneticiliğini yapmıştır.

Gümrük İdaresinin Modernizasyonu Projesinde  otomasyon çalışmalarındaki başarısından dolayı Dünya Gümrük Örgütü tarafından “üstün hizmet madalyası” ile ödüllendirilmiştir.

Başbakanlıkça başlatılan e-dönüşüm Türkiye çalışmaları kapsamında “Dış Ticarette e-belge” Proje Grubunun koordinatörlüğünü yürüterek, Türkiye’de örnek olacak gümrük işlemlerinde e-belge  projesini başlatmıştır.  İdari kapasitenin artırılması ve AB ile yürütülen Customs 2007 proje çalışmalarında  ( ortak transit, entegre tarife sistemi ) proje başkanlığı yapmıştır.

Dünya Gümrük Örgütü, Avrupa Komisyonu, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı gibi uluslararası kuruluşlarda oluşturulan bilişim çalışma gruplarına katılmış,   2006-2016 yılları arasında    Birleşmiş Milletlerin Merkezi Cenevre’de bulunan  “TIR Sisteminin Bilgisayarlaşması  Uzmanlar Grubuna”  başkanlık etmiştir. 2019 yılında Bakanlık Müşaviri görevindeyken emeklilik nedeniyle kamu görevini sonlandırmıştır.

Halen Ankara Lojistik Üssü Gümrüklü Sahalar İşletme Müdürü olarak  görevini yürütmekte, aynı zamanda Atılım Üniversitesi Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümünde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak e-lojistik ve e-ticaret  dersleri vermektedir.

Halen merkezi Brüksel’de bulunan Avrupa Profesyonel Bilişim Dernekleri Konseyi - CEPIS (Council of European Professional Informatics Societies) Bilişimde Kadın Gücü Çalışma Grubunda  (Women in ICT Task Force) Türkiyeyi temsilen üyeliği, Türkiye Blok Zinciri Platformu Lojistik Çalışma Grubu üyeliği ve  GAID (Gümrük Antrepocular Derneği) yönetim kurulu üyeliği bulunmaktadır.

ASLIHAN ÇELEBİ

İlk, orta ve lise tahsilini Ankara’da tamamlayarak, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümünden 1993 yılında mezun olmuştur. 2019 yılında Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi Ululararası Ticaret ve Lojistik Bölümünde yüksek lisansını ve 2021 yılında Anadolu Üniversitesi Adalet Bölümünde ön lisansını  tamamlamıştır.

1993 yılında  Uluslararası Taşıma faaliyetleri yapan firmada çalışma hayatına başladıktan sonra, 1995-1998 yılları arasında Başarı Elektronik ve 1998-2002 yılları arasında Havelsan Hava Elektronik San. Tic. A.Ş. de çalışmıştır. 2002 yılında Gümrük Müsteşarlığı tarafından açılan Gümrük Müşavirliği sınavında başarılı olarak Gümrük Müşaviri İzin Belgesi almaya hak kazanmıştır. 2002 yılında  Merit Gümrük Müşavirliği Ltd. Şti.ni kurmuş, halen savunma,  havacılık, elektronik sektörlerinde Gümrük Müşavirliği hizmeti vermektedir. 1998-2005 yılları arasında Academy International Eğitim Kurumu - İthalat Dersleri, 1998-2005 ANKÜSEM (Ankara ÜniversitesiSürekli Eğitim Merkezi) - İthalat ve Gümrük, 2002-2005 KOSGEB - İthalat Dersleri vermiştir. 2005-2009 yılları arasında Ankara Ticaret Odası 29. Grup Meslek Komitesi Başkan Yardımcılığı görevini yapmış, 2015 yılından beri Kaçakçılık ve Gümrük Mevzuatı konularında Bilirkişi olarak çalışmalarına devam etmektedir. 2003 yılında Ankara Gümrük Müşavirleri Derneğine üye olmuş, 2004 yılında yapılan seçimde Yönetim Kurulu Genel Sekreter görevine seçilmiştir. 2014 yılına kadar Yönetim Kurulu Genel Sekreterliği görevine devam etmiş. 2014 yılından günümüze Yönetim Kurulu Başkanı olarak görevini sürdürmektedir.

 

FEDAİ UZUN

Ankara Cumhuriyet Fen Lisesi ve Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Ekonomi Bölümünü bitirdikten sonra, burs kazanarak Belgrad/Sırbistan’a giden sayın UZUN, Industrija Precizne Mehanike firmasında üç ay süreyle Üretim ve Dış Ticaret departmanlarında çalışmalar yapmıştır. Aynı yıl yine bir burs kazanarak İngiltere’ye giden sayın UZUN, Williams And Glyn’s Bank’ın Londra ve Bristol Şubelerinin kambiyo servislerinde 2 yıl süreyle dış ticaret elemanı olarak çalışmıştır. 1982 yılında yurda döndükten sonra bir süre Şekerbank, Dış İlişkiler Müdürlüğü’nde İthalat ve İhracat işlemlerinde görev aldıktan sonra 1984 yılı Ocak ayında T.C. Merkez Bankası’nda çalışmaya başlamıştır. İlgili Bankanın İdare Merkezi Kambiyo Muhasebesi Müdürlüğü’nde Dış Ticaret Elemanı olarak çalışırken, 1986 yılı Ağustos ayında Eğitim Uzmanı olarak İş Bankası’na geçen sayın UZUN, bankada çalıştığı 22 yıl boyunca İş Bankası personeline Kambiyo eğitimleri vermiş ve bankanın çeşitli kademelerinde Eğitmenlik, İskenderun/Hatay ve Siteler/Ankara şubelerinde Müdür Yardımcılığı, Toptancıhali/Ankara ve Çıkrıkçılar/Ankara şubelerinde Müdürlük görevlerinde bulunmuştur. Bankada çalıştığı süre boyunca birçok Müdür, Müdür Yardımcısı, şef ve memurun yetişmesinde büyük katkılarda bulunmuş ve aynı zamanda Bankacılık ve Dış Ticaret alanlarında eğitmenler yetiştirmiştir.

Atılım Üniversitesi ve Çankaya Üniversitesi Uluslararası Ticaret Bölümlerinde yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmakta olan sayın UZUN, ayrıca bağımsız olarak, çeşitli kurum ve kuruluşlar nezdinde, başta Dış Ticaretin bütün konuları olmak üzere; Pazarlama, Bankacılık ve Finans seminerleri vermekte ve Avrupa Birliği projeleri, AR-GE projeleri, Devlet Destekli Eximbank kredileri ile diğer destek konularında danışmanlık yapmaktadır.

Sayın UZUN, ayrıca; Ekonomi Bakanlığı’na bağlanan İhracatı Geliştirme ve Etüd Merkezi’nin (İGEME) Eğitimci havuzunda akreditasyonlu olarak yer almış ve Türkiye’de Küçük Ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) ihracata yönlendirilmesi konusunda resmi projelerde eğitmen ve danışman olarak görev yapmıştır. Dış Ticaretin özellikle; Akreditifler, Teslim Şekilleri, Dış Ticarette Belgeler, Dış Ticaret Sözleşmeleri ve Dış Ticaretin Finansmanı konularında uzman olan sayın UZUN, Ekonomi Bakanlığı’nın Devlet Teşvikli (UR-GE) projelerinde de eğitmen ve danışman olarak görev almakta ve halen bu çalışmalarını da sürdürmektedir.

1986 yılından bu yana özellikle Dış Ticaret ve Bankacılık/Finans konularında verdiği eğitim ve danışmanlık faaliyetlerini yoğun bir şekilde sürdürmekte olan sayın UZUN, Gazi Üniversitesi SBE İktisat Ana bilim dalında tezli yüksek lisans yapmış ve halen Çankaya Üniversitesi SBE İşletme bölümünde Finans konusundaki doktora tez çalışmalarını tamamlamış bulunmaktadır.

Dr. ZEYNEP İYİLER

Lisans eğitimini Ankara Üniversitesi – Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslararası İlişkiler bölümünde, doktorasını İstanbul Okan Üniversitesi İngilizce İşletme Doktora programında Sınır Ötesi E-Ticaret üzerine yazdığı tezle tamamlamıştır.

Çalışma hayatına, 1996 yılında Dış Ticaret Müsteşarlığı- İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi (İGEME)’de İhracatı Geliştirme Uzmanı olarak başlamıştır. 2011-2013 arasında, Ekonomi Bakanlığı-İhracat Genel Müdürlüğü-KOBİ ve Kümelenme Daire Başkanlığı’nda Şube Müdürü olarak. 2011-2013 döneminde ayrıca Ekonomi Bakanlığı KOBİ ve Kümelenme Destekleri Projesi’nde Proje Koordinasyon Birimi’nde görev almıştır.

Elektronik Ticaret ve Pazarlama (2005, 2009), KOBİ’ler İçin E-Ticaret Rehberi (2015), İhracatta Pazarla İletişim (2005, 2009) önemli kitapları arasındadır.

Eğitmen ve danışmanlığa, 2001 yılında BM-ITC “İş Yönetim Sistemi” programından başarıyla “Master Trainer” sertifikası alarak başlamıştır. Avrupa Birliği projelerinde kısa dönem kıdemli uzman olarak çeşitli projelerde yer almıştır. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ve KOSGEB Avrupa İşletmeler Ağı akredite danışmanıdır.

OĞUZ ÖNAL

Kariyerine Gümrük ve Tekel Bakanlığı Müfettiş Yardımcısı olarak 1979 yılında başlamış, daha sonra yeterlilik sınavında başarılı olarak Müfettiş ve Başmüfettiş olarak atanmıştır. 1986-1989 yıllarında ABD, Boston, Northeastern Üniversitesi’nde, Ekonomi Politikaları ve Planlama konusunda yüksek lisans yapmıştır.

1990-1994 yıllarında Gümrükler Muhafaza Genel Müdürlüğü’nde Daire Başkanı olarak görev yaptıktan sonra, 1995-2002 yılları arasında Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü’nde; Daire Başkanı, Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdür olarak görev yapmıştır. Bu görevlerden sonra, Brüksel’de bulunan Avrupa Birliği Nezdindeki Türkiye Daimi Temsilciliği’ne Maliye ve Gümrük Müşaviri olarak atanmıştır. 2005-2006 yıllarında Gümrük Müsteşarlığı Müsteşarlık Müşaviri olarak EU - Türkiye tarama (screening) faaliyetleri kapsamında, AB Müktesebatının Gümrük Birliği ile ilgili 29. Faslı (Chapter 29 - Customs Union) ile ilgili yurtiçi ve yurtdışı çalışmaların koordinasyonu görevini yürütmüştür.

Daha sonra, Belçika Brüksel’de bulunan Dünya Gümrük Örgütü’nde Uluslararası Kıdemli Memur ve Direktör Yardımcısı Vekili görevlerini yaptıktan sonra Türkiye’ye dönmüş ve emekli olmuştur. Halen, Gümrük ve Ticaretin Kolaylaştırılması konularında “International Consultant” olarak danışmanlık yapmaktadır.

DIŞ TİCARET SERTİFİKA PROGRAMI

Tarih              Konu üst/alt başlığı                                                                

1.Hafta          Dış ticaretin temel kavramları ve Uluslararası çerçevesi                                             

                        - Dış Ticaretin tanımı ve yapılma nedenleri, ayrıcalıkları

                        - Dış Ticaretin uluslararası çerçevesi (GATT/DTÖ kuralları ve işleyişi

                        - Türkiye’nin dış ticaretinin hukuki çerçevesi (AB ve STA ve diğerleri)

2. Hafta Dış ticarette sözleşme, teslim ve ödeme şekilleri ile kambiyo mevzuatı

                        - Dış ticarette teslim şekilleri (INCOTERMS 2020)

                        - Dış ticarette ödeme şekilleri

                        - Kambiyo mevzuatı           

3. Hafta Türk dış ticaret rejimleri ve dış ticarette devlet yardımları

                        - Türk dış ticaret rejimleri

                        - Dış ticarette devlet yardımları

4. Hafta Gümrük mevzuatı ve uygulamaları

                        - Gümrük mevzuatının kapsamı, özelliği ve temel kavramlar

                        - Gümrük rejimleri ve diğer gümrük işlemleri    

5. Hafta Gümrük mevzuatı ve uygulamaları

                        - Tarife, kıymet ve menşe kuralları

                        - İhracat ve ithalat beyanına ilişkin mevzuat ve örnekler

6. Hafta Dış ticarette iş süreçleri ve E-Ticaret konuları

                        - İthalat ve ihracat iş süreçlerinde simülasyon uygulamaları

                        - E-Ticaret ile ilgili mevzuat ve uygulamalar

                        - Dış ticarette kullanılan belgeler

7. Hafta Dış ticaret uygulamaları

                        - Dış ticarette pazarlama, müşteri bulma, yazışma kuralları

                        - Dış ticarette risk yönetimi ve sigorta uygulamaları

                        - Dış ticarette muhasebe uygulamaları

8. Hafta Dış ticaretin diğer konuları

                        - AB ve Türkiye ile Gümrük Birliği konuları

                        - Dış ticarette lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin önemi

                        - Dış ticaret trendleri, mevzuatı ve uygulamalarının ortak değerlendirmesi

Eğitim Ücreti ve Ödeme Yöntemleri:

Eğitimin ücreti (KDV Dahil) 3.500 TL olup, Bonus ve Maximum kartlara 5 taksit imkanımız bulunmaktadır.

----------------------------------------

Ödemelerinizi 2 türlü yapabilirsiniz.

  1. ÖDEME ŞEKLİ : Kredi kartı (Bonus ve Maksimum karta 5 taksite kadar) veya banka kartı ile (SSL Korumalı İnternet Sitemizden) online olarak güvenli bir şekilde yapabilirsiniz.
  1. ÖDEME ŞEKLİ : Ödemelerini Havale, EFT veya Banka Şubelerinden yapmak isteyen kursiyerlerimiz için banka bilgileri aşağıda sunulmuştur. (Ödemelerini bu yolla (Havale-EFT) yapmak isteyen kişilerin, ödeme gerçekleştikten hemen sonra banka dekontunun bir örneğini; atusem@atilim.edu.tr’ye göndermesi ve teyit alması gerekmektedir)

ATÜSEM BANKA BİLGİLERİ

 ATILIM ÜNİVERSİTESİ ATÜMEK İKTİSADİ KAMU MÜESSESESİ

İş Bankası Yıldız Ticari Şube

Şube No : 4394 - Hesap No :17500

IBAN : TR51 0006 4000 0014 3940 0175 00